Pracownik budowy rurociągu rani aktywistę i prawie doprowadza do śmierci obojga [USA]

Po południu 25 maja wynajęty przez projekt Mountain Valley Pipeline (MVP) wspinacz, rozpoczął oczyszczanie drzewa z gałęzi piłą mechaniczną niebezpiecznie blisko aktywisty, który okupował drzewo znajdując się na wysokości 75 stóp (22 i pół metra), w Franklin County, Wirginia.

Jak tylko się dzisiaj pojawili, poczułem, jak trzęsie się drzewa, na którym się znajdowałem. Pracownik MVP wspiął się na wysokość 10 stóp niżej ode mnie (3 metry) mówiąc, że mnie aresztują oraz, że ściągną mnie z drzewa” – powiedział ‘Ink’.

‘Ink’ powiedział reporterowi, że sytuacja szybko eskalowała przez MVP i organy ścigania: „Zaczęli ciąć pobliskie drzewo, wysiadłem wtedy z swojego trawersu. Następnie przypiąłem uprząż do pojemnika przymocowanego do drzewa. Wrzasnąłem, by wystraszyć ich, że mogą mnie zabić jeśli będą kontynuować cięcie. MVP i policjanci z US Marshal krzyczeli na pracownika by kontynuował.”

Wobec groźby poświęcenie jego życia, ‘Ink’ pozostał przypięty do dębu. Niezrażony niczym pracownik MVP przeciął górną ćwiartkę pnia drzewa, która następnie spadła na aktywistę. Pomimo krwawej rany, aktywista miał świadomość, że jeśli pojemnik, w którym trzymał swoje rzeczy spadnie na pracownika, oboje znajdą się w trudnej sytuacji na wysokości ponad 60 stóp (18 metrów) nad ziemią.

Pracownik przeciął górną część pnia, która spadając zraniła mnie. Ciężar [pnia drzewa] zatrzymał się na moich żebrach. Potem musiałem trzymać pojemnik wystarczająco długo, aby pracownik MVP mógł zejść. Gdybym puścił bagażnik, część rzeczy z niego, bądź on cały spadłby i mógł poważnie ranić pracownika.” – powiedział ‘Ink’.

‘Ink’ znajduje się na drzewie ponad dwa tygodnie w ramach większej blokady na tasie proponowanej jako część rurociągu Mountain Valley. Aż dziewięć osób zdecydowała się okupować drzewa w Appalachii podczas ostatnich 3 miesięcy. 6 ze wspinaczy/wspinaczek zostało zmuszonych do zejścia z różnych powodów, a płomienie oporu rozprzestrzeniły się u podnóża gór Appalachii.

Inna aktywistka znana jako ‘Nutty’ znajdowała się w monopodzie na szczycie słupka o wysokości 50 stóp (15 metrów) od 28 marca do 23 maja. Została zmuszona do zejścia po tym jak organy ścigania z Giles County zablokowały możliwość dostarczania jej jedzenie i picia. Aktualnie trwają trzy drzewne blokady w różnych miejscach wzdłuż planowego rurociągu na terenie z jednym z najbardziej trwałych i zdeterminowanych ruchów oporu przeciwko niszczeniu środowiska.

Na razie ‘Ink’ pozostaje w powietrzu. 200 stóp (60 metrów) od Zachodniej Wirginii, poza szlakiem Appalachów, ‘Deckard’ był na drzewie przez 88 dni. Inny aktywista, MacDougal niedawno rozpoczął blokadę drzewną na drodze, którą blokowała ‘Nutty’, na dwa dni przed tym, zanim ‘Nutty’ została zmuszona do zejścia.

W wyniku tych akcji bezpośrednich, MVP nie może wprowadzić sprzętu budowlanego na górę Peters Mountain. Są oni również zablokowani przed możliwością dostarczenia ekwipunku lub jakiejkolwiek infrastruktury wiertniczej do zaplanowanej lokalizacji wyładunku, którą blokuje ‘Deckard’.

Dla osób, które chciałyby się zaangażować, jest wiele taktyk. „Rozprzestrzeniaj informację, to najprostsza z nich. Porozmawiaj z sąsiadami. Potrzebujemy bezpośredniej konfrontacji z tymi, którzy niszczą ten świat. Ty i ja i tak umrzemy” – kontynuuje ‘Ink’ – „Nie jest szczególnie ważne kiedy – ważnym jest to, jak przeżyjesz swoje życie”.

Tłumaczenie z: It’s Going Down